Alt klart for TINE Fotballskole på Vinnatrøa neste uke

Postet av Neset Fotballklubb den 31. Jul 2023

Fra tirsdag 8. august til torsdag 10. august vil over 100 barn i alderen 6-12 år være i full aktivitet på Frostagrønt Arena Vinnatrøa, ledet av dyktige instruktører fra ungdomslagene til Neset og Neset/Aasguten. I fjor ble Neset sin fotballskole kåret til den beste i hele Trøndelag, og vi er sikre på at den blir like bra i år!

Fra TINE Fotballskole 2022. Foto: Frostingen

TINE Fotballskole bidrar med 1,3 milliarder kroner til norske idrettsklubber landet over.

– TINE Fotballskole er en av landets viktigste arenaer for å skape fotballglede blant barn og unge i Norge. I 26 år har 1,5 millioner barn og unge deltatt på TINE Fotballskole. TINE Fotballskole bidrar med 1,3 milliarder kroner i inntekt til lokale klubbkasser. Disse midlene er avgjørende for å holde aktivitet i gang i lokalsamfunn og idrettstilbud til landets barn og unge, og er et uvurderlig aktivitetstilbud som betyr mye for norsk fotball, sier Lise Klaveness.

Levende lokalsamfunn

Denne sommeren skal 5 870 barn delta på fotballskoler i Trøndelag fotballkrets. Totalt er det 70 000 barn og unge i hele Norge som deltar på sommerens fotballskoler – på 447 steder over hele landet.

– Idrettstilbud i små og store klubber bidrar til levende lokalsamfunn landet over, på akkurat samme måte som TINE-bøndene tjener samme oppdrag ved å produsere melk fra nord til sør. Inntektene fra TINE Fotballskole bidrar til ekte idrettsglede, bedre aktivitetstilbud og tilrettelegger for sunt kosthold hos barna våre – uansett hvor i landet de bor. Her gjør vi en forskjell for både små og store – det gjør meg utrolig stolt, sier konsernsjef i TINE, Gunnar Hovland.

– En laginnsats fra lokalmiljøet

Bak arrangementene står det mange frivillige, trenere og foreldre som legger ned en stor innsats.

– TINE Fotballskole er virkelig ekte laginnsats fra lokalmiljøet. I samarbeid med TINE og NFF er det mange frivillige som står på for å gjennomføre årets fotballeventyr rundt om i landet, og de må jeg få takke, sier Klaveness og fortsetter:

– Uten innsatsen fra dere frivillige ville det ikke vært mulig å arrangere 447 fotballeventyr. På vegne av norsk fotball: Takk! Dere gjør en viktig innsats for sunne og gode vaner hos barn og unge i Norge, avslutter Klaveness.

Les mer om Neset sin TINE Fotballskole.