Neset spiller om KM-tittelen!

Postet av Neset Fotballklubb den 30. Okt 2023

Neset var utilnærmelige i sin avdeling i årets 6. divisjon, og har fortsatt storspillet mot de andre avdelingsvinnerne i sluttspillet. Nå gjenstår kun et siste hinder før Neset kan kalle seg kretsmestere, og det er Idrettslaget Leik fra Hølonda. Lite tyder imidlertid på at oppgaven blir som en leik, selv om klubben kanskje er mest kjent for skiløpere med og uten staver, slik som Oddvar Brå og Toralf Engan. Leik var også ganske suverene avdelingsvinner og har to sterke seire i 6. div-sluttspillet!

Erik Rosø header inn 5-1 for Neset i semifinalen mot Tiller 3. Foto: Jan Inge Røkke/Frostingen

Vi håper Potetberget og andre Neset-supportere stiller mannsterke på Korsvegen Kunstgress førstkommende lørdag kl 14.00!

Sesongtips 2023

Postet av Neset Fotballklubb den 29. Okt 2023

Årets seriespill er over.

Med kun poengtap mot Sverre og Tangmoen var det mange like tips.

Det var kun 1 som tippet 20 riktige og det var Jesper E. Berg.

7stk hadde 19 riktige og der ble det foretatt loddtrekning.

Det var totalt 30stk som hadde 18 riktige og 17stk som hadde 17 riktige.

De som får premie er:

1. Jesper E. Berg

2. Thor E. Albriksten

3. Toril Dahl

4. Nils B. Botten

5. Erik Hokstad

Gratulere og dere vil bli kontaktet!

Vi takker for alle som støttet Neset med kjøp av sesongtips!

Velkommen til Fotballens dag 23. september!

Postet av Neset Fotballklubb den 18. Sep 2023

Etter at Neset vant i NTE sin konkurranse "Laget mitt" så feirer vi dette med en felles dag på Frostagrønt Arena Vinnatrøa for alle som er glade i Neset!

Fotballdart med NTE, fotballtennis og mye annet fotball gøy!

Det blir gratis mat og drikke 🙂

Velkommen til en fantastisk dag som avsluttes med a-lagskamp Neset-Ekne!

Hvem har flest kamper for Neset?

Postet av Neset Fotballklubb den 8. Sep 2023

Neset sin mangeårige styreleder Stein Aursand er også den som har flest kamper for klubben. Fra debuten i 1968 til 1995 spilte han hele 586 kamper for Neset Fotballklubb! Se full oversikt over antall spilte kamper for Neset på https://www.nesetfk.no/p/74691/adelskalender

Oversikten er basert på Neset sin jubileumsbok fra 1980, i tillegg til årsrapporter, lagledernotater, utarbeidete oversikter fra 2003 og 2015, og i tillegg fra fotball.no fra ca. 2015.

Se hele listen

Det er noen årganger som er mangelfulle, så dersom du ser åpenbare feil, ta kontakt med roald.vang@nesetfk.no.

Alt klart for TINE Fotballskole på Vinnatrøa neste uke

Postet av Neset Fotballklubb den 31. Jul 2023

Fra tirsdag 8. august til torsdag 10. august vil over 100 barn i alderen 6-12 år være i full aktivitet på Frostagrønt Arena Vinnatrøa, ledet av dyktige instruktører fra ungdomslagene til Neset og Neset/Aasguten. I fjor ble Neset sin fotballskole kåret til den beste i hele Trøndelag, og vi er sikre på at den blir like bra i år!

Fra TINE Fotballskole 2022. Foto: Frostingen

TINE Fotballskole bidrar med 1,3 milliarder kroner til norske idrettsklubber landet over.

– TINE Fotballskole er en av landets viktigste arenaer for å skape fotballglede blant barn og unge i Norge. I 26 år har 1,5 millioner barn og unge deltatt på TINE Fotballskole. TINE Fotballskole bidrar med 1,3 milliarder kroner i inntekt til lokale klubbkasser. Disse midlene er avgjørende for å holde aktivitet i gang i lokalsamfunn og idrettstilbud til landets barn og unge, og er et uvurderlig aktivitetstilbud som betyr mye for norsk fotball, sier Lise Klaveness.

Levende lokalsamfunn

Denne sommeren skal 5 870 barn delta på fotballskoler i Trøndelag fotballkrets. Totalt er det 70 000 barn og unge i hele Norge som deltar på sommerens fotballskoler – på 447 steder over hele landet.

– Idrettstilbud i små og store klubber bidrar til levende lokalsamfunn landet over, på akkurat samme måte som TINE-bøndene tjener samme oppdrag ved å produsere melk fra nord til sør. Inntektene fra TINE Fotballskole bidrar til ekte idrettsglede, bedre aktivitetstilbud og tilrettelegger for sunt kosthold hos barna våre – uansett hvor i landet de bor. Her gjør vi en forskjell for både små og store – det gjør meg utrolig stolt, sier konsernsjef i TINE, Gunnar Hovland.

– En laginnsats fra lokalmiljøet

Bak arrangementene står det mange frivillige, trenere og foreldre som legger ned en stor innsats.

– TINE Fotballskole er virkelig ekte laginnsats fra lokalmiljøet. I samarbeid med TINE og NFF er det mange frivillige som står på for å gjennomføre årets fotballeventyr rundt om i landet, og de må jeg få takke, sier Klaveness og fortsetter:

– Uten innsatsen fra dere frivillige ville det ikke vært mulig å arrangere 447 fotballeventyr. På vegne av norsk fotball: Takk! Dere gjør en viktig innsats for sunne og gode vaner hos barn og unge i Norge, avslutter Klaveness.

Les mer om Neset sin TINE Fotballskole.