Samarbeid med IL Aasguten

Neset FK og IL Aasguten har i 2022 inngått en langsiktig samarbeidsavtale for å kunne gi et best mulig aktivitetstilbud til barn og unge. Det er fotballkretsen som har åpnet for denne typen samarbeid, og avtalen innebærer at klubbene nå kan stille sammensatte lag i aktuelle klasser uten nærmere godkjenning der det er for lite spillere til å stille eget lag.

Erfaringene med samarbeidslag har vært gode og denne avtalen gjør nå administrasjonen rundt dette mye enklere.

For fotballsesongen 2024 er det allerede klart at det vil bli samarbeid i disse klassene:

• G13
  • G14
  • G16
  • J17
  • Senior damer

I tillegg heter G19 Neset/Aasguten i sesongen 2024. Dette for å kunne tilby guttespillere fra Aasguten juniorfotball.

Les omtale i Frostingen

Idrettslaget Aasguten

IL Aasguten ble stiftet i 1907, og favner i dag idrettene fotball, friidrett, håndball, ski, trim og merke. De holder til i nabobygda Åsen i Levanger kommune.